Rola napojów w zdrowej diecie kobiety ciężarnej

0
232
odżywianie w ciąży

Odżywianie w ciąży ogólnie rzecz biorąc polega na stosowaniu zdrowej diety. Dieta nie składa się jednak wyłącznie z samego typowego jedzenia. Występują w niej również różnego rodzaju napoje, a nierzadko to one są jej najmniej zdrowym i najbardziej szkodliwym elementem. Zmieniając swój jadłospis z myślą o rosnącym w twoim brzuchu maluszku, musisz rozważyć również rezygnację z picia gazowanych soczków i innych tego typu produktów. Nie są one niczym zdrowym. Zawsze najlepiej zastąpi je woda.

A to oznacza, że jeśli chcesz zdrowo i prawidłowo ugasić swoje pragnienie, powinnaś sięgnąć właśnie po zwykłą wodę. Uważaj na gazowane i kolorowe napoje. Raczej nie sięgaj też po żadne soczki, które choć wyglądają na coś zdrowego, to tak naprawdę składają się głównie z samego cukru, ponieważ sok wyciśnięty z owoców jest wyzbyty z wielu substancji odżywczych, które kryją się głównie pod samą skórką. Pij więc wodę, a owoce jedz w surowej postaci. A czy lepsza będzie woda niegazowana, czy gazowana? Nie ma to większej różnicy. Pamiętaj jednak, że odżywianie w ciąży powinno pomagać ci w zwalczaniu pewnych przypadłości typowych dla przyszłych mam. A jako że dwutlenek węgla, który występuje w wodzie gazowanej, może wzmagać problemy ze zgagą oraz powodować wzdęcia, dla wielu pań nie będzie on niczym wskazanym. Jeżeli więc już teraz cierpisz na podobne przypadłości, wody gazowanej powinnaś raczej unikać. Ta niegazowana będzie równie smaczna, zwłaszcza jeśli uzupełnisz ją listkami świeżej mięty, kostkami lody oraz plasterkami cytryny czy pomarańczy.

szkolarodzenia.org.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here