Jakie są najlepsze suplementy na odchudzanie?

0
190
ranking suplementów na odchudzanie

Odchudzanie to proces, podczas którego pozbywamy się nadmiaru tkanki tłuszczowej. Żeby skutecznie spalać tłuszcz potrzebne są regularne treningi, dieta i suplementacja. Suplementy mogą znacząco przyspieszyć proces odchudzania, oczywiście jeśli zadbamy o aktywność fizyczną i dietę.

Ranking suplementów na odchudzanie

Najczęściej wybierane suplementy na odchudzanie to spalacze tłuszczu. Z reguły składają się z naturalnych składników. Zawierają między innymi termogeniki, czyli substancje podnoszące temperaturę ciała, co ułatwia pozbywanie się zalegającego tłuszczu. Oprócz tego w składzie spalaczy znajdziemy substancje pobudzające, takie jak kofeina lub ekstrakt z zielonej herbaty, a także adaptogeny. Te ostatnie dbają o nasz układ nerwowy. Niektóre spalacze mogą zawierać także substancje hamujące łaknienie, co zapobiega podjadaniu na diecie. Każdy spalacz ma inny skład, dlatego powinniśmy dawkować suplement zgodnie z zaleceniami producenta. W czasie stosowania tego rodzaju suplementów ważne jest także picie około 2 litrów wody dziennie.

Kreatyna, odżywka białkowa i BCAA to suplementy, które warto stosować na redukcji. Odżywka pozwoli nam dostarczyć odpowiednią ilość białka, a dodatkowo zawiera mało kalorii w porcji. Może to być dobry pomysł na dietetyczny posiłek potreningowy. Kreatyna z kolei wpływa na lepszą regenerację. Związek ten ściąga wodę do komórek mięśniowych, a wraz z nią składniki odżywcze. BCAA z kolei jest ważne, żeby nie doszło do katabolizmu mięśniowego, co często ma miejsce na redukcji. Suplement ten przyjmujemy około 30 minut przed treningiem.

Boostery testosteronu mogą być pomocne w odchudzaniu u mężczyzn. Zbyt duża ilość tkanki tłuszczowej powoduje nadmierną produkcję estrogenów. Zmniejsza to poziom wolnego testosteronu w organizmie, co ma negatywny wpływ na organizm. Boostery podniosą poziom tego hormonu. Odpowiednia ilość testosteronu nie tylko wpływa na wzrost siły i wytrzymałości, ale również na efektywniejsze spalanie tkanki tłuszczowej.

Dieta i trening – czyli dlaczego same suplementy to za mało?

Suplementy mogą znacząco przyspieszyć spalanie tkanki tłuszczowej. Żeby jednak tak się stało, musimy zadbać o odpowiednią dietę i trening. Przede wszystkim, żeby spalić tłuszcz, musimy dostarczyć do organizmu mniej kalorii niż wynosi nasze zapotrzebowanie. Bez deficytu nie schudniemy. Deficyt możemy wypracować podczas treningów cardio, lub poprzez spożywanie produktów o mniejszej kaloryczności. Trening siłowy również wpływa na odchudzanie. Mobilizuje on tkankę mięśniową do wzrostu, a większa ilość mięśni to szybszy metabolizm.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here