wyzwanie świadome 5 tygodni, prowoman
Podejmij wyzwanie: Świadome 5 tygodni.

 

Witajcie wspaniałe istoty, w kilku ostatnich wpisach przypominałam Wam o kluczowych potrzebach, które muszą być zaspokojone, by w ogóle móc mówić o rozwoju emocjonalnym i o podążaniu w kierunku mentalnej dojrzałości.
Mam nadzieję, że tamte podstawy zostały przypomniane i możemy przejść do merytorycznej pracy.

Dziś mam przyjemność przedstawić Wam moje autorskie narzędzie, jakim jest kartka z kalendarza. 😉
Jednak nie jest to zwykła kartka- jest to Twój Miesiąc, czyli Świadome 5 tygodni.

Na czym polega praca z tym narzędziem?

Na początku polecam pobrać i wydrukować dwa materiały:
Kartkę z kalendarza z Twoim Miesiącem i Instrukcję, abyś nie musiała za każdym razem wracać do tego artykułu. Są one również dostępne w zakładce „Darmowe materiały”.

Później zalecam na spokojnie zapoznać się z zawartością.
UWAGA: jeżeli weźmiesz udział w tym wyzwaniu i zechcesz pobrać materiały do pracy, to zapraszam Cię do zamkniętej grupy na Facebooku, w której będziemy pracować nad każdym z tygodni.

Ramowy plan 5 tygodni jest następujący:
W pierwszym tygodniu będziemy poszukiwać i obserwować.
W drugim będziemy ćwiczyć mózg i uważność.
W trzecim tygodniu będziemy pracować nad relacjami z innymi ludźmi i z samym sobą.
W czwartym tygodniu będziemy sprzątać, dosłownie i w przenośni.
W piątym będziemy zamykać.
Teraz przejdę do szczegółowego opisu każdego z poszczególnych tygodni.

 

1. TYDZIEŃ POSZUKIWAŃ

W tym tygodniu zajmij się, proszę, tropieniem wartościowych chwil i momentów.
Na koniec każdego dnia zapisz co najmniej 3 dobre rzeczy, jakie przytrafiły Ci się w tym dniu.
W tym tygodniu zachęcam Cię również do rozejrzenia się wokół.
Zauważ, co i kto Cię otacza?
Z jakimi ludźmi masz najwięcej kontaktu? Jacy oni są?
Czy są to dobre, wspierające i budujące, czy wręcz przeciwnie?
Zastanów się, gdzie jesteś na obecnym etapie swojego życia. Chcesz tu być?
Odbądź wiele rozmów i zastanów się, dokąd zmierzają ludzie wokół i czy ta droga również jest Twoją drogą.
Przeżywaj w tym tygodniu świadomie każdy dzień, by żaden z nich nie zaczynał się i kończył jak wiele poprzednich. I wyciągaj wnioski.
W każdym dniu chciej zauważyć coś pięknego, dobrego, dzięki czemu umocnisz również swoją wewnętrzną siłę.

Jeśli zaczniesz wypatrywać dobrych chwil- zaczniesz je przyciągać i dostrzegać.

 

2. TYDZIEŃ UWAŻNOŚCI

W tym tygodniu zadbamy o koncentrację i celebrację codziennych powinności.
Zwykle tego rodzaju czynności wykonywane są mechanicznie i bezrefleksyjnie.
Mózg jest wtedy w stanie spoczniku, czyli nie pracuje.
Wielokrotnie patrzymy na coś i nie widzimy, tylko gdzieś podświadomie rejestrujemy, że tam to coś jest.
Dzięki temu, że świadomie będziesz pobudzać mózg do pracy, on odwzajemni się lepszą i efektywniejszą pracą.
Zatem, w każdym dniu tego tygodnia wyznacz sobie chwilkę na ŚWIADOME BYCIE.
Zacznij od 5 minut, później możesz wydłużać do 15 minut, zależnie od tego, ile dana czynność zajmuje Ci czasu.
Każdego dnia w tym tygodniu zapisuj, na czym się skupiałaś.
Przykładowo może to być np. ręczne mycie naczyń: poczuj wodę, jaka ona jest, policz, ile jest talerzy, jakie one są, czy mają wzór, przyjrzyj się ich fakturze, spójrz świadomie na płyn- jak się pieni, jak pachnie? I tak dalej… Równie dobrze może to być odkurzanie bądź składanie prania.
To tylko 5 minut, a Twój mózg pozbędzie się na tę chwilę miliona galopujących myśli.
Zazwyczaj nasze myśli fruwają wszędzie, tylko nie TU I TERAZ- zwykle są odnośnikami do przyszłości, planów, zamiarów bądź wspomnieniem rzeczywistości.
Możesz zatrzymać ten galop, uziemiając swoją uwagę w danej czynności.
Obserwuj bez oceniania.

Dodatkowo wybierz w tym tygodniu dwa konkretne dni i poćwicz koncentrację na oddechu.
Wygodne ubranie, chwila spokoju i ciszy.
W skupieniu licz wydechy, obserwuj zachowanie swojego ciała podczas nabierania oddechu i jak się po nim rozluźnia.
Inna metoda koncentracji na oddechu będzie udostępniona na darmowej grupie na Facebooku, która została stworzona do celów wyzwania: Świadome 5 tygodni.
Serdecznie zapraszam Cię do niej!

 

3. TYDZIEŃ RELACJI

W tym tygodniu będziemy pracować tylko przez 4 dni, ale za to dość intensywnie emocjonalnie.
Czasem będziesz musiała wyjść z tzw. strefy komfortu i odważyć się na zrobienie być może czegoś nieznanego bądź nawet irracjonalnego dla Ciebie.

  • Wybierz jeden dzień, w którym zrobisz coś dobrego bądź powiesz coś miłego zupełnie obcej osobie. Przykładowo może to być podarowanie uśmiechu, przytrzymanie drzwi czy pomoc staruszce. Może to być cokolwiek, ale wykonane bardzo ŚWIADOMIE i z dobrą intencją.
    Na wydrukowanej kartce kalendarza zapisz, jakie emocje Ci towarzyszyły.
  • Innego dnia zrób coś miłego dla znajomej Ci osoby, ponownie zapisz odczucia i jej reakcję.
  • Wybierz kolejny dzień, by uczynić radość któremuś członkowi rodziny bądź przyjacielowi. 
  • Czwarty dzień pracy będzie tym dniem, w którym zrobisz coś dobrego dla siebie samej.

Celowo zastosowałam odwróconą kolejność, bo jeśli odważysz się otworzyć wobec obcej osoby, to z każdym dniem będzie łatwiej i w końcu dojrzejesz, by uznać, że sama również zasługujesz na swoje dobro.

 

4. TYDZIEŃ SPRZĄTANIA

Dzięki odrobieniu zadań z poprzednich tygodni jesteś coraz bardziej świadomą osobą.
Wiesz, co jest dla Ciebie dobre i Ci służy.
Wiesz, jakich relacji potrzebujesz, by czuć się bezpiecznie i by czuć się wspieraną.
Zatem, teraz przyszła pora na zrobienie porządku zarówno w kontaktach w telefonie, na portalu społecznościowym, jak i w życiu realnym.
Pamiętaj proszę, że jeśli ktoś źle na Ciebie wpływa, to warto zastanowić się nad sensem utrzymywania takiej relacji.
Zastanów się, dokąd zmierza ta znajomość. Czasem destrukcyjne bywają nawet kontakty z toksycznymi ludźmi z najbliższego otoczenia bądź rodziny.
Poobserwuj, zastanów się i bądź konsekwentna.

Nie przemierzaj oceanu dla kogoś, kto nawet nie jest w stanie dla Ciebie przeskoczyć.
+ Dodatkowym zadaniem w tym tygodniu będzie zrobienie porządku w szafie bądź w swoim otoczeniu- zobaczysz, jakie skutki to przyniesie.
Koniecznie podziel się nimi na naszej zamkniętej grupie!

 

5. TYDZIEŃ ZAMYKANIA

W ostatnim tygodniu naszego wyzwania zajmiemy się łapaniem zdrowego dystansu wobec przeszłości i tego, na co nie mamy bezpośredniego wpływu.
Piąty tydzień zamyka stare i otwiera nowe.
Zatem, pora pozamykać wszelkie niedokończone sprawy:

  • pora wypowiedzieć niewypowiedziane słowa,
  • pora na wyznaczenie celu i nowych priorytetów,
  • pora ugruntować swoje wartości,
  • pora na odpuszczenie sobie i innym,
  • pora na wybaczenie.

Jeśli czujesz do kogoś żal, to w tym tygodniu będzie najlepszy czas na umówienie się z tą osobą, by to wyjaśnić, wypowiedzieć na głos, co czujesz.

 

Pora, by iść do przodu bez balastu przeszłości.

W tym tygodniu wybierz jeden dzień i zapisz na wydrukowanych ode mnie materiałach:
co zamkniesz, co wyjaśnisz bądź z czym się uporasz.

Ubierz swoje postanowienie w mocne konkrety:
wyznacz dokładaną datę i godzinę, być może miejsce.

Ustal, co musisz wcześniej zrobić, by spełnić to postanowienie.
Może musisz się z kimś umówić na rozmowę?

Określ swój pierwszy krok, co zrobisz najpierw.

Jeśli tylko zdobędziesz się na odwagę i podejdziesz do tego wyzwania z należytą determinacją, to możesz wznieść swoje życie na wyższy poziom i zacząć widzieć więcej, rozumieć więcej, bardziej być i bardziej żyć.

 

Zresztą, wspaniała istoto, sama się o tym przekonaj
PODEJMIJ SIĘ WYZWANIA: Świadome 5 tygodni!

 

P.S. Mam nadzieję do zobaczenia na grupie.

 

Peace and Love!
Kinga

Kategorie: Rozwój osobisty

Kinga

Kinga

Nazywam się Kinga, jestem niepokorną pasjonatką życia. Moim mottem jest stwierdzenie, że nic w życiu nie dzieje się bez przyczyny. Zgodnie z tym uczę kobiety, że nawet jeśli los zsyła same cytryny, to nie warto gorzknieć pod ich wpływem- tylko zrobić lemoniadę... i sprzedać ją innym. Jeśli szukasz więcej informacji, zapraszam do strony O MNIE.

8
Dodając komentarz zgadzasz się z polityką prywatności ProWoman

avatar
7 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
8 Comment authors
ragus.plKingaAtrakcyjne wakacjeBookendorfinaMagda | Dobrze podróżować Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Monika
Gość
Monika

Bardzo fajne wyzwanie 🙂 Myślę, że każdemu przydałyby się takie ćwiczenia – ciagle gdzieś pędzimy myśląc o tym, co jeszcze trzeba zrobić, chcemy coraz więcej, zapominając, że prawdziwe życie toczy się tu i teraz.

Beata Redzimska
Gość

Kinga, bardzo fajny inspirujacy pomysl, 5 tygodni bardziej intensywnego przezywania swojego zycia.

blogierka
Gość

Zyczę powodzenia wszystkim uczestniczkom kursu! 🙂

Magda | Dobrze podróżować
Gość

Bardzo mądre wyzwanie. Sama od kilku dni zaczęłam notować pozytywne rzeczy lub ogólnie jakieś ważniejsze myśli, na zasadzie podpunktów, by nie zgubić tego i móc do tego powrócić. Jestem na etapie, gdzie koło stycznia będę musiała podjąć pewne decyzje i mieć jakoś zebrane te myśli i odczucia, by były „pod ręką” w tym ostatecznym terminie 😉

Bookendorfina
Gość

Sympatyczne, kreatywne i ładujące pozytywną energię wyzwanie, warto przed takim stanąć. 🙂

Atrakcyjne wakacje
Gość

Bardzo dobry pomysł, wymaga czasu i determinacji 😁

ragus.pl
Gość

Ciekawy plan i super przygotowane materiały.